Dermalogica

Dermalogica är ett professionellt hudvårdsmärke som endast säljs på utvalda hudvårdscenter. Dermalogica grundades i Los Angeles 1986 av Jane och Raymond Wurwand, vilka tre år tidigare även startade The International Dermal Institute, världens ledande vidareutbildningscenter för hud- och kroppsterapeuter. Efter det att Jane konstaterat att inget existerande hudvårdsmärke kunde uppfylla hennes och institutets krav på optimal hudvård skapades Dermalogica. Idag utvecklas alla Dermalogicas produkter av The International Dermal Institute med hjälp av expertis från skolornas världsomspännande nätverk av instruktörer.

Dermalogica är utvecklat med hänsyn till det stressade, moderna liv många lever och de konsekvenser det har på huden. Hos Dermalogica finns inga tidskrävande hudvårdsrutiner eller produkter i påkostade förpackningar. Jane skapade en hudvårdsserie som inte innehåller komedogena ingredienser, dvs sådana som täpper till huden och därmed framkallar pormaskar. Produkterna är därför fria från tilltäppande mineraloljor, de innehåller heller inte allergiframkallande lanolin, irriterande artificiella färg- och parfymämnen eller uttorkande S.D.-alkohol. Dermalogicas produkter består endast av de kraftfullaste och renaste ingredienser. De aktiva ingredienserna består bl.a. av naturliga eteriska oljor och extrakt. Grön lera och citronmeliss verkar renande och lugnande. Riskomplex, mjölksyra, salicyl- och fruktsyra har en exfolierande effekt på huden.

Dermalogica har patent på och använder sig av Face Mapping. Det är ett revolutionerande sätt att analysera huden. Den här metoden hjälper även till att finna eventuella problem, innan de når upp till ytan. Den noggranna hudanalysmetoden Face Mapping ger dig en karta som visar var det finns problem i huden och vilka produkter som ska användas på de specifika zonerna. På så sätt använder du produkter endast på de ställen där de behövs – det hela blir både effektivare och mer ekonomiskt.
Dermalogica har skapat en revolution inom hudvård och används av såväl celebriteter i Hollywood som av professionella hudterapeuter världen över. Dermalogicas hängivenhet inom hudvård återspeglas genom kraftfulla produkter i enkla förpackningar, med tyngdpunkt på hudvårdsutbildning. Hela tiden genom Janes vision – intelligenta produkter till intelligenta användare.

För mer info: www.dermalogica.se